Nieuws

De inzet van touchpoints
Een handig document met tips en handvatten18 januari 2021 | Louis Thörig
Louis Thörig , verbonden aan de Faculteit Sociale Wetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam en voormalig global communications manager schreef een expert-recensie over het door Econtentenzo uitgegeven boek De inzet van touchpoints – Moderne mediaplanning van Renée van Zijl op Managementboek.nl. Hij geeft aan dat door de sterk toegenomen aandacht voor accountability de doelformulering in de communicatie sterker in de aandacht is komen te staan. Touchpoints zijn een belangrijk onderdeel geworden van de customer journey (koopbeslissingsproces) en maken de contactmoment tussen klant of werknemers en organisatie of merk meer meetbaar. Volgens Thörig geeft De inzet van touchpoints op een overzichtelijke manier de recente ontwikkelingen weer van dit onderdeel van het communicatievak en hoe gangbare touchpoints zijn toe te passen in de mediaplanning. Daarmee is volgens hem het boek een handig document met tips en handvatten voor degenen die meer willen weten over moderne mediaplanning.