Mediaplanning bij kleertjes.com


Kleertjes.com is in 2003 opgezet vanuit een zolderkamer door Claudia Willemsen, zakenvrouw en drukbezette moeder. Claudia miste Nederlandse webshops met kinderkleding en wilde met haar bedrijf andere moeders het gemak van het online kopen van kinderkleding bieden. Haar idee bleek een groot succes en daarmee groeide kleertjes.com uit tot een van de grootste online winkels in merkkleding en schoenen voor baby’s en kinderen.

Communicatiestrategie

Kleertjes.com heeft jarenlang geïnvesteerd in performance media. Dit heeft lange tijd goed gewerkt. Toch was duidelijk dat er nog een groot onbenut potentieel was, omdat de bekendheid van kleertjes.com nog niet heel hoog was. Dit was de reden om een campagne uit te laten werken, met de inzet van branding media als tv/video en radio/audio, en met tegelijkertijd een positief omzetresultaat. 

Communicatiedoel

In de campagne lag de focus op het vergroten van de naamsbekendheid. Naamsbekendheid is immers een belangrijke pijler voor omzetgroei. Het hiervan afgeleide doel was het genereren van meer site traffic in combinatie met een hogere conversie. Dit zonder aan marge in te leveren, om de winstdoelen niet uit het oog te verliezen.

Mediaplan 'Sales overnight, brand over time'

Op basis van de communicatiestrategie en het communicatiedoel zijn keuzes gemaakt met betrekking tot de omschrijving van doelgroep en boodschap, keuze van de in te zetten touchpoints en de timing.

Verder lezen?

Een gedetaillleerde uitwerking van de caus en het mediaplan staat in het boek 'De inzet van touchpoints. Modere mediaplanning, 2e druk'. 

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.