Webcare

Hardcopy en Ebook

Auteur(s): Renée van Zijl


De inzet van touchpoints

Hardcopy en Ebook

Auteur(s): Renée van Zijl


De inzet van touchpoints

Moderne mediaplanning

Auteur(s): Renée van Zijl

Uitgever: Econtentenzo


Hardcopy | ISBN: 978-94-92272-02-7

Uitgifte: 2016 | 1e druk

€ 18,95


Epub 2 | ISBN: 978-94-92272-00-3

Uitgifte: 2016 | 1e druk

€ 14,50


Epub 3 | ISBN: 978-94-92272-04-1

Uitgifte: 2016 | 1e druk

€ 14,50


Omschrijving

Touchpoints zijn de raakvlakken waar een adverteerder en zijn doelgroep elkaar tegenkomen. Het zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig. Alle momenten van de dag worden klanten, werknemers en andere stakeholders omringd door touchpoints.

In het boek ‘De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning ’ introduceert Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning. Met het woord medium kan zowel een middel (de drager) als een kanaal (transport) bedoeld zijn. Ook in de praktijk komt deze spraakverwarring voor. Daarom hanteert de auteur in dit boek het begrip touchpoint. In moderne mediaplanning is deze term al een tijdje in gebruik. De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen. Ook geeft zij aan op welke wijze touchpoints ingezet kunnen worden in moderne mediaplanning en wat de functie is van een touchpoint-matrix in de praktijk.

Doelgroep

Dit boek is bedoeld voor mbo- en hbo-studenten communicatie, marketing, communicatie en multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het is tevens geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over moderne mediaplanning.

E-book en hardcopy

Deze titel is verkrijgbaar in epub2, epub3 formaat en in hardcopy via POD.

Inhoudsopgave


Inleiding

1      Basisbegrippen

1.1      Oplage
1.2      Bereik
1.3      Attentiewaard
1.4      Vluchtigheid
1.5      Contactfrequentie
1.6      Kosten
1.7      Communicatievermogen van een medium
1.8      Beheersbaarheid       

2      Communicatiemiddelen

2.1      Gesproken, geschreven, audiovisueel en digitaal
2.2      Corporate communicatiemiddelen
2.3      Marketingcommunicatiemiddelen
2.4      Reclame
2.5      Direct marketing
2.6      Salespromotion
2.7      Winkelcommunicatie
2.8      Persoonlijke verkoop, sponsoring en evenement
2.9      Word of Mouth Marketing

3      Communicatiekanalen

3.1      Dagblad
3.2      Huis-aan-huisblad
3.3      Magazines
3.4      Televisie
3.5      Radio
3.6      Bioscoop
3.7      Out of Home media
3.8      Online media

4      Touchpoints in mediaplanning

4.1      BOE-model
4.2      Mediaplanning
4.3      Het 5 It’s-model
4.4      Mediastrategie
4.5     Mediaplan

Index

Literatuurlijst

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.