Webcare

Hardcopy en Ebook

Auteur(s): Renée van Zijl


De inzet van touchpoints

Hardcopy en Ebook

Auteur(s): Renée van Zijl


Analyse marketingbeleid in de doe-het-zelf branche

Auteur(s): Renée van Zijl

Uitgever: Econtentenzo


Deze opdracht gaat over het marketingbeleid van winkels in de doe-het-zelf branche.

Je hebt inmiddels een behoorlijke basiskennis in het vakgebied marketing, vergelijkbaar met de eisen die gesteld worden voor NIMA A. Het is nu tijd om deze kennis in de praktijk toe te passen. Het is de bedoeling dat je in een concrete bedrijfssituatie het marketingbeleid van een organisatie analyseert, gegeven de externe omgeving, en aanbevelingen doet voor verbetering.

Je voert een SWOT analyse uit en geeft een advies voor verbetering van het marketingbeleid van twee doe-het-zelf winkels/ketens. Je mag zelf beslissen welke winkels/ketens je gebruikt voor het onderzoek. Het is de bedoeling dat je er twee kiest en hun marketingbeleid vergelijkt. Bijvoorbeeld:

  • Formido met Gamma of Mulitmate
  • Praxis met Hornbach of Hubo.

Je kunt de opdracht gratis downloaden.

Een handleiding met een aantal aandachtspunten voor de uitwerking is beschikbaar. Je kunt deze aanvragen door een mail te sturen naar: renee@econtentenzo.nl.

Inhoudsopgave


Inhoudsopgave

Leerdoelen

Opdracht

  1. Interne analyse
  2. Externe analyse
  3. SWOT-analys
  4. Rapporteren
  5. Advies
Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.